Anmeldelse: All Shook Up, Herlev Revy og Teater

Af Diana Marckmann Hansen

 

Charme, selvtillid og lækkert hår er indbegrebet af de skuespillere, der i disse dage indtager Herlev Teaterbios skrå brædder. Herlev Revy og Teater spiller netop nu musicalen ’All Shook Up’. Der er tale om en yderst velskrevet og velkomponeret musical over Elvis’ sange, hvor der er skruet fuldt op for pladderromantik, overdrevent kropssprog, sexiness og plat humor, så man sidder og tænker, kan den virkelig trækkes længere ud? Tro mig, det kan den og det gør de med stil.

AllShookUp-plakat

Det er en amatørforestilling med et særdeles højt niveau. Forestillingen er båret af skarp timing, hvorpå de kommer særdeles godt i mål med de humoristiske replikker, og med et cast af stærke sangere over hele linjen var det en fryd for øret, i både de stille numre såvel som større kornumre, hvor de leverede en stærk flerstemmig klang. Elvis’ sange bruges fantastisk gennem hele forestillingen – og det viser, at hans sange kan noget særligt endnu!

Særligt Ann-Reena Ratej Hougaard i ”Can’t Help Falling in Love” formåede at give mig gåsehud på hele kroppen. Jeg vil også nævne Emil Steen Mikkelsen i rollen som Chad, som med sin sikre sangstemme, gav karakteren lige præcis den overlegenhed, der skulle til.

AllShookUp

Det var dog tydeligt at se, at ikke alle var lige vant med dansedelen, hvor nogle få hang lidt i takterne i de store dansenumre. Med så mange dygtige dansere i øvrigt skulle koreografen måske have overvejet nødvendigheden i at alle skulle danse.

Han taber en handske, hun samler den op til ham, deres øjne mødes og PLING – kærlighed ved første blik. Det er klicheernes verden; vi som publikum kender allerede slutningen fra start, hvem der får hvem, og ”ingen dans og piger”, ender selvfølgelig med masser af dans og piger. Men alligevel lapper publikum den sukkersøde romantik i sig, og salen er færdige af grin under sange som ”Now or never” og ”One night with you”, hvor det eneste af betydning er at være med sin store kærlighed.

De store kærlighedserklæringer falder på stribe, og jeg mærkede, at både den unge såvel den ældre generation i salen, kunne sætte sig ind i karakterernes sted. Musicalen indeholder et bredt aspekt af kærlighedsproblematikker; den der elsker en, som ikke elsker ham/hende igen, den der ikke må få den, han/hun elsker og ikke mindst den, som har svært ved at elske igen efter et tab. Vi har alle prøvet det eller kender en, som har.

AllShookUp-2

På trods af at musicalen foregår i 1950’ernes USA, er det stadig mange af de samme kærlighedsproblematikker, som man støder på i dag. Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om vi aldrig bliver klogere på kærligheden. Men heldigvis er kærlighed jo ikke en konstant størrelse, og hvis man tillader at give kærligheden plads, så skal der nok komme kærlighed igen den anden vej, som musicalen så smukt slutter af med. Der er en til alle.

Det er en let spiselig forestilling med flot skuespil og gode sangere, så det er bare med at læne sig tilbage, slå hjernen fra og bare lade sig underholde af en fantastisk musical. Det gjorde jeg.

 

Herlev Revy og Teater

Herlev Teaterbio, Herlev Bygade 30, 2730 Herlev

Spilleperiode: 8.-17. juni 2017

Set den: 8. juni 2017

Foto: Stefan Kiel Nielsen

Lyst til at købe en billet? Læs nærmere her: 

http://www.herlevrevyogteater.dk/allshookup

 

Følg os på Facebook:
https://www.facebook.com/ungtteaterblod

Følg os på Instagram:

@ungt_teaterblod

Tags:

  • Show Comments (0)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Ads

You May Also Like

Anmeldelse: Proof, That Theatre Company

Af Laura Munk Christensen   Æblet falder ikke langt fra stammen, vel? Ligner vi ...

Anmeldelse: Odysseus, Bådteatret (Glad Teater)

Af Julie Vad B. Madsen   ”Han er først og fremmest et menneske”. Han ...

Anmeldelse: Forårsrullen, Odense Teater

Af Anne Lottrup Sørensen   Musikalske, kåde forårsruller, khaki og kineserier i kælderen – ...

Anmeldelse: Udspring, Teatret ved Sorte Hest (Teater Rio Rose)

Af Carina Blangsbøll Er du til bankospil og fællessang? Akrobatiske numre, der næsten lykkes? Tryllekunst udfør,t ...

Anmeldelse: TØRST, Teater Får302 (Abelone Koppel)

Af Jacobe Orry   ’TØRST’ er for det voksne publikum. Ikke nødvendigvis til publikummet, ...