Af Mette Herschend

 

Lange sexede ben, showbizz, korruption and all that jazz! Kan et amatørteater hive en så stor fisk, som ’Chicago – The Musical’ er, i land med succes? Ja, det kan det godt, for Elite Teater går op i høj kvalitet og ikke mindst talent – det var 2 ud af 2, som de ramte i denne opsætning af den berømte musical.

 

Forestillingen udspiller sig i Chicago i 1920’erne. Roxy Hart, en ukendt korpige, er netop blevet anklaget for mord på sin elsker – møbelhandleren, som solgte hende og hendes mand, Amos Hart, deres møbler med 10 % rabat. På dødsgangen i kvindefængslet Cook County Jail møder Roxy den feterede natklubdiva Velma Kelly, som hun i øvrigt deler forsvarsadvokat med, Billy Flynn, der er mindst lige så charmerende, som han er en dygtig advokat. De to kvindelige mordere spiller på alle strenge for at få både hans og mediernes opmærksomhed, for på den måde at forbedre deres chancer for ende/blive i showbiz.

 

Chicago the musical

 

I rollen som Velma Kelly er Sofie Nalepal, som for første gang har indtaget en hovedrolle, og det er i høj grad fortjent. Sofie er topprofessionel og enormt overbevisende på scenen, hvor hun stråler stærkere end nogen anden. Derudover vil jeg fremhæve Laura Wildt, som skildrer Roxy Hart på en federe måde end Renée Zellweger, samt de fem mordersker, der i nummeret ”Kvindefængslets tango”, som jeg i øvrigt vurderer til at være et vældigt vanskeligt nummer, brager igennem med en sådan kraft, at man som publikum bliver blæst tilbage i sædet af al den rå kvindepower. Ensemblet herudover er stærkt både vokal-, skuespil- og dansemæssigt, selvom der desværre var nogle ups’ere i dansene undervejs.

 

Scenen er spektakulær, og Elite Teater udnytter scenerummet til den sidste millimeter. Fængselsillusionen er god, og fængselstremmerne ligner flade, brede sorte elastikker, som kan glide på en skinne på samme måde som et gardin – det skabte desværre lidt problemer i starten af forestillingen.

 

To trapper er bygget på scenen, begge med lys i trinnene, så divaerne kan skinne endnu mere, end de gør i forvejen. Der er altså tale om et kæmpe lysshow, idet det synes som om, at der er placeret en glødepære alle de steder, hvor det er muligt – det er i hvert fald det indtryk, man som publikum får.

 

Ved siden af trapperne i hver side af scenen sidder orkestret ”Gower-Poole and the Apex Recording Orchestra”, som giver hele oplevelsen en særlig autenticitet og samtidigt skaber lydeffekterne i forestillingen, når der blev skudt med revolver eller afsløret skandaler.

 

Forestillingen er komisk, dramatisk og til tider på grænsen til det absurde, og det er en god cocktail, for man er i høj grad underholdt.

 

Så har du en svaghed for smukke kvinder, komik, dans, flot sceneshow og skønne stemmer, skal du skynde dig at få fat i en billet til ”Chicago The Musical”.

 

 

 

Elite Teater

Magasinet Odense, Farvergården 19, 5000 Odense C

 

Spiller indtil 31. oktober 2015

 

Spilledato: 23. oktober 2015

 

Har du lyst til at købe en billet? Se nærmere på forestillingens officielle side http://eliteteater.dk/om-chicago.html

 

 

 

Følg os på Facebook:
https://www.facebook.com/ungtteaterblod

Følg os på Instagram:

@ungt_teaterblod

Tags:

  • Show Comments (0)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Ads

You May Also Like

REN

Anmeldelse: REN, Husets Teater

Af Jonas Gudmand   På Husets Teater kan du i disse dage opleve dødsensalvorligt ...

1

Anmeldelse: Min arm, Edison

Af Laura Munk Christensen ”Hvad har vi lige set?”, er mine første ord til ...

Montgomery_MG_9405 copy [1600x1200]

Anmeldelse: Røde Orm, Moesgaard Museum (Det Kongelige Teater)

Af Christian Skovgaard Hansen   Moesgaard Museum danner en fantastisk ramme for Det Kongelige ...

1

Anmeldelse: Den allersidste dans, Aveny-T (gæstespil fra Mungo Park)

Af Carina Blangsbøll Forestillingen er for dig, der godt kan håndtere et skiftevis grinende ...

at_kaldet_foto-rumle-skafte-_lille-8

Anmeldelse: Kaldet, Aarhus Teater

Af Christian Skovgaard Hansen og Signe Birk Backs   “Stoler du på dine sanser?” ...