Anmeldelse: ONE 2.0, Dansekapellet (Uppercut Danseteater)

Af Amalie Sloth de Fine Licht

 

Uppercut Danseteater genopsætter ’ONE’ fra 2012, nu som ’ONE 2.0’. Det er en danseforestilling, som forener urban og moderne dans med et budskab, om at gå egne veje, i en verden, hvor det er nemmest at følge med strømmen.

”At vove er at tabe fodfæste en kort stund. Ikke at vove er at tabe sig selv”. Ordene er Søren Kierkegaards og de har dannet inspirationen for koreografien bag ’ONE 2.0’, som Stephanie Thomasen har koreograferet og i øvrigt også selv danser med i.

ONE2.0_2-HenningSjøstrøm

En stor, firkantet stålkonstruktion udgør scenografien, og dansernes legeplads. Fra den svinger de sig adræt op i luften, eller gemmer sig fra hinanden. En stor kasse, man enten kan blive fanget i, eller bryde ud af.

Forestillingen er bygget op af forskellige sekvenser, med forskellige små fortællinger og temaer. Det er ikke altid man lige kan gætte sig til, hvilken historie der bliver fortalt, men det handler, om de følelser vi alle kender – kærlighed, jalousi, vrede, ensomhed osv.

Danserne har dobbelt op på energi, og det er simpelthen imponerende, hvad de fem danser (Stephanie Thomasen, Mark Phillip, Lukas Larsen, Boris André og Fatih Berber) kan med deres kroppe. Der er fart over feltet, og jeg var underholdt fra start til slut.

ONE2.0_5-HenningSjøstrøm

Desværre fik forestillingen ikke rigtig fat i mine følelser. De mere stille og poetiske sekvenser blev hastet for hurtigt igennem til, at jeg kunne nå at mærke den fortælling. der blev fortalt.

Dansernes ansigtsudtryk blev til tider en smule overdrevene og påtagede, hvilket gav et komisk islæt til ellers dramatiske og inderlige øjeblikke i forestillingen, men til gengæld skinnede dansernes ekstreme charme klart igennem, og de humoristiske indslag stod super skarpt.

ONE2.0_6-HenningSjøstrøm

’ONE 2.0’ er en forestilling for alle, og handler om det, som vi alle kæmper med – nemlig det, at finde vores egen vej i livet. Det er en ekstrem underholdende forestilling med et hold dansere, der kan det umulige med deres kroppe.

 

Uppercut Danseteater

Dansekapellet, Bispebjerg Torv 1, 2400 København NV

Spilleperiode: 1.-3. juni 2017

Set den: 2. juni 2017

Foto: Henning Sjøstrøm

Lyst til at købe en billet? Læs nærmere her:

http://www.uppercutdance.dk/copy-of-tro

 

Følg os på Facebook:
https://www.facebook.com/ungtteaterblod

Følg os på Instagram:

@ungt_teaterblod

Tags:

  • Show Comments (0)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Ads

You May Also Like

Anmeldelse: Romeo og Julie Komplekset, Københavns Musikteater

Af Mathias Sauer Hvis du nogensinde har været forelsket, så er denne forestilling noget ...

Anmeldelse: Hodja fra Pjort, Folketeatret

Af Jonas Gudmand   ‘Hodja fra Pjort’ er en magisk fortælling, som alle må ...

Anmeldelse: We Will Rock You, Royal Arena

Af Julie Vad B. Madsen og Christian Skovgaard Hansen   ”I stedet for 10.000.000 ...

Anmeldelse: Living Dead, Aarhus Teater (Aarhus Teater og Sort/Hvid)

Af Lea Damgaard   Christian Lollikes nyeste favntag på flygtningekrisen er en gyserforestilling, der ...

Anmeldelse: Veitsland alias Festen, Betty Nansen Teatret

Af Christian Skovgaard Hansen   Veitslan alias Festen spilles i en nordisk co-produktion på ...

Anmeldelse: Spar Dame, Det Kongelige Teater

Af Henriette Devantier   Wow! Det er det ord, der beskriver bedst, hvordan jeg ...