Af Sidsel Stoustrup

 

’Secrets’ foregår på engelsk og styres af monologer, så jeg anbefaler kun forestillingen til personer med middel eller gode engelsk kundskaber.

 

Først vil jeg lige slå fast, hvor svært det er at omtale en forestilling, som er så hemmelighedsfuld. ’Secrets’ handler ikke blot om hemmeligheder, som titlen fortæller, men foregår også på en hemmelig lokation på Vesterbro i København. Det ville være en skam, hvis jeg fortalte, hvor vi blev ført hen fra Café Elefanten i Carlsberg-byen og endnu mere en skam, hvis jeg fortalte hvilke rum, de havde valgt som scene. Derfor bliver denne anmeldelse en anderledes en, da alt det, jeg har lyst til at fortælle, også er alt det, som jeg under dig som (måske) kommende publikum at opleve undervejs.

 

’Secrets’ er opbygget omkring flere fortællinger og omhandler de hemmeligheder, som vi som mennesker har. Nogle af hemmelighederne er store og grimme, mens andre er små, tenderende til det ligegyldige. Jeg blev personligt ikke fanget af hemmelighederne; for mig bliver hemmeligheder først interessante, når de påvirker ens eget liv.

 

Alligevel har jeg valgt at give forestillingen fem bloddråber. Det skyldes, at ’Secrets’ er en ”lækker” forestilling. Jeg har sjældent følt mig så godt tilpas i teateret. I ’Secrets’ fik jeg associationer tilbage til lejrbålsaftener med fællessang og historiefortælling. Holdet bag ’Secrets’ har skabt en intimitet, hvor skuespillerne giver personlighed til fortællingerne, og hvor fællessangen bliver byttet ud af musikeren Rasmus Rhodes behagelige melodier akkompagneret af hans fabelagtige stemme.

 

167-Secrets

 

Ved at skabe en simpel scenografi, hvor scene og publikumssæder flyder ud i hinanden, får scenografen Freia Cecilie Krog underbygget den intimitet, som forestillingen vinder på. Og selvom vi til sidst får muligheden for at brænde vores egen hemmelighed af, hvilket er utrolig klichefyldt, så passer det fint ind i det univers, som er skabt.

 

Alt i alt er ’Secrets’ en behagelig oplevelse, hvor man bliver ført gennem forskellige menneskers hemmeligheder for afsluttende at få spurgt, hvad ens egne hemmeligheder er.

 

Det er en smuk forestilling, hvor fokus er på at skabe et fællesskab mellem publikum og skuespillerne. Igennem musikken skabes huller, hvori man kan vende de tanker i sig selv, som monologerne sætter i gang. Og den skabte samhørighed gør, at jeg (næsten) får lyst til at røbe mine egne hemmeligheder.

 

 

 

Why Not Theatre Company

Et hemmeligt sted på Vesterbro – Start ved Café Elefanten, Pasteursvej 20, 1799 København V

 

NB! Forestillingen er på engelsk.

 

Spiller indtil 26. september

 

Spilledato: 11. september

Foto: Why Not Theatre Company

 

Har du lyst til at købe en billet? Se nærmere på forestillingens officielle side:

http://www.whynottheatre.dk/secrets/

 

 

 

Følg os på Facebook:
https://www.facebook.com/ungtteaterblod

Følg os på Instagram:

@ungt_teaterblod

Tags:

  • Show Comments (0)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Ads

You May Also Like

1

Anmeldelse: DANCE – Copenhagen Hip Hop Festival, Bellevue Teatret

Af Carina Blangsbøll Se ’DANCE’ – Copenhagen Hip Hop Festival, hvis du er til ...

AV6I6219 [1600x1200]

Anmeldelse: Mikadoen, Hofteatret (Operettekompagniet Polyhymnia)

Af Emil Samaras Eriksen   Operettekompagniet Polyhymnia har eksisteret i ca. 21 år, og ...

othello_8755 (mindsket)

Anmeldelse: Othello, Det Kongelige Teater

Af Rose Himmelstrup Hansen   Kan William Sharespeares eminente jalousidrama virkelig moderniseres? Ja, det ...

DETOX 2,3

Anmeldelse: DETOX 2, Teater PRAXIS

Af Sarah Emilie Hansen   Teater PRAXIS har skabt forestillingen DETOX 2, der er ...

Mødre-Lykke Sand, Mathilde Norholt, Szhirley og Julie R. Ølgaard. Fotograf Gudmund Thai [1600x1200]

Anmeldelse: MØDRE, Folketeatret

Af Henriette Devantier   Jeg træder ind på Folketeatrets Snoreloft med min egen mor ...

Cyrano-web-16

Anmeldelse: Cyrano, Aalborg Teater

Af Ditte Marie Pedersen   ”Er det en kæmpe kartoffel, eller er det en ...