Anmeldelse: Det der er tilbage, GLiMT

GLiMT_Det-der-er-tilbage_WebQ-13

Af Rose Himmelstrup Hansen

 

Sorg er en af de svære størrelser at arbejde med, og det samme er minder. Instruktør Camila Sarrazin har gjort et udmærket forsøg på at skabe en forestilling netop med udgangspunkt i minderne; de gode og de hårde. Helt centralt står en hamrende dygtig danser og en fantastisk operasangerinde – og de formår at løfte forestillingen rigtig meget.

GLiMT_Det-der-er-tilbage_WebQ-27

Vi bliver ledt op på tredje sal i den gamle hospitalskirke på Amager Psykiatriske Hospital. Vi bliver bedt om at tage sko af, slukke mobiltelefonerne og får udleveret en kuvert, hvis indhold vi bliver bedt om at læse. Og efter lidt tid går forestillingen i gang…

En utrolig yndefuld danser tager os med gennem en tunnel af minder og får os til at huske, hvordan vi gennem sanserne genkender utrolig mange minder. Hvem har ikke prøvet, at der var en i bussen, der lugtede ligesom mormor, eller smagen af en særlig sommerdag, når vi får et ekstra godt jordbær. Ja, du kender nok selv dine minder bedst.

Dette er en forestilling, der starter rigtig, rigtig godt. Jeg var langt tilbage af memorylane, mens jeg nød at se de bevægelser, danseren lavede. Forestillingen beholdt det smukke, meningsfulde, da den blev en operasanger rigere, for hvilken stemme!

Men efter lidt tid tabte jeg tråden. Jeg forstod ikke, hvor de ville hen med forestillingen. Dansen, sangene og hele forestillingen gik i en retning, jeg slet ikke var på bølgelængde med.

GLiMT_Det-der-er-tilbage_WebQ-13

Afslutningen på forestillingen blev jeg desværre heller ikke imponeret af. Her tog den mig helt ud af det minde-univers, som forestillingen ellers havde åbnet for. Desværre gjorde det, at mit helhedsindtryk blev lidt svækket. Jeg kan dog godt anbefale at se den utrolig smukke dans og sang og nyde den første halve time, og forhåbentlig er du meget mere med på den sidste del!

Forestillingen spiller i et kirkerum, hvilket er helt fantastisk. Det er en perfekt scenografi, og de kunne med fordel have brugt det endnu mere i forestillingen. For der er rigtig mange gode elementer, men igen kom der en del elementer i spil, som jeg ikke rigtig forstod.

 

 

GLiMT

Det gamle kirkerum på Psykiatrisk Center Amager (tidl. Skt. Elisabeths Hospital), Hans Bogbinders Allé 3, 2300 København S

Spilleperiode: 20. april-11. maj 2017

Set den 20. april 2017

Fotos: Andreas Bergmann Steen

Lyst til at købe en billet? Læs nærmere her:

http://www.teaterbilletter.dk/forestillinger/det-der-er-tilbage/

 

Følg os på Facebook:
https://www.facebook.com/ungtteaterblod 

Følg os på Instagram:
@ungt_teaterblod

Tags:

  • Show Comments (0)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Ads

You May Also Like

247-Ritualet-ThomasCato

Anmeldelse: Ritualet, Teater Får302

Af Christian Skovgaard Hansen   Teater Får302’s opsætning af Ingmar Bergmans film ’Ritualet’ er ...

1

Anmeldelse: Den indbildt syge, Grønnegårds Teatret

Af Nikolaj Bomberg Simonsen Går du ofte til lægen og påstår du er syg? ...

at_kaldet_foto-rumle-skafte-_lille-8

Anmeldelse: Kaldet, Aarhus Teater

Af Christian Skovgaard Hansen og Signe Birk Backs   “Stoler du på dine sanser?” ...

"Lyden af de skuldre vi står på" - Aarhus Teater 2017

Anmeldelse: Lyden af de skuldre vi står på, Aarhus Teater

Af Caroline Schrøder    Den danske sangskat har fået en ny lyd. Som åbning ...

MS_4725_WEB-600x400-topmøde

Anmeldelse: Topmøde for de mest deprimerede, Republique

Af Christian Skovgaard Hansen   ”Nej! Jeg vil ikke ind!” Lyset tændes på scenen, ...