Anmeldelse: Unknown Evidences – Kurt Demey og Rode Boom, AFUK

Af Amalie Sloth de Fine Licht

 

”Jeg forstår ikke hvordan de gjorde det” – er det eneste, som min ledsager og jeg kan få sagt efter, at vi har set den belgiske duo Kurt Demey og Rode Booms performance.

Inden vi bliver lukket ind på publikumsrækkerne, skal vi alle sammen vælge to billeder, ud af de mange hundrede, der hænger på publikumstribunen. Uvidende om, at nogen af os vil ende på scenen, sætter vi os sig til rette.

UNKNOWN EVIDENCES 2 - foto Jana Arms

Kurt Demey fortæller os om ’”tilfældet” og hvilken kæmpe rolle tilfældet spiller i vores liv. Det er et tilfælde, at vi alle sidder samlet i salen, en unik kombination af mennesker. Det er et tilfælde, at vi er til, at vores forældre mødte hinanden for mange år siden. Tilfældet er aftenens tema, og det er tilfældet der skal skabe denne aftens forestilling. Rode Boom sætter gang i en leg, ”flaskehalsen peger på”, finder en tilfældig publikummer, og så er vi i gang.

Nogle minutter inde i forestillingen begynder der at ske mærkelige ting. Det vil næsten være synd at afsløre for meget, men tilfældighederne tegner et ikke så tilfældigt mønster.

To mennesker på scenen forestiller sig, uafhængig af hinanden, et køkken, som viser sig at findes lidt længere nede af gaden. En gade som to andre publikummer tilsyneladende tilfældigt har valgt, og som de, med en tilfældig publikummers nøgle, kan låse sig ind i. Billederne vi tidligere har valgt river vi over, bytter på kryds og tværs, men ender alligevel med at kunne samle et fuldendt billede med vores sidemand – tilfældigt?

UNKNOWN EVIDENCES 3 - foto Jana Arms

Til sidst sidder vi tilbage med følelsen af at være taget ved næsen, for det, der sker på scenen, burde ikke kunne lade sig gøre.

’Unknown Evidences’ er en interaktiv forestilling, hvor enkelte folk bliver hevet op på scenen. Publikum er i den grad med til at skabe forestillingen, men det viser sig hurtigt, at det er de to performere, der styrer mere end vi tror.

Jeg sad helt ude på sædekanten i håbet om, at kunne gennemskue hvad der skete, men uden held. Om forestilling er én stor tryllekunst, en opvisning i manipulationens magt eller ren magi, kan jeg ikke helt klart sige. Så gå ind og se ’Unknown Evidences’ og se, om du kan gennemskue denne utrolige forestilling.

 

 

 

En del af Ny Cirkus Festival 2016

Kurt Demey og Rode Boom – Belgien

AFUK, Enghavevej 82B, Kbh. SV

Forestillingen er på engelsk

Spilleperiode: 24.-26. august 2016 kl. 19

Set den: 24. august 2016 kl. 19

Fotos: Jana Arms

Lyst til at købe en billet? Læs nærmere her:

http://www.kit.dk/2016/Unknown_Evidences.html

 

 

 

Følg os på Facebook:

https://www.facebook.com/ungtteaterblod

Følg os på Instagram:

@ungt_teaterblod

Tags:

  • Show Comments (0)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Ads

You May Also Like

Anmedelse, Cabaret, Musical Silkeborg

Af Christian Skovgaard Hansen   Musical Silkeborg har siden 2007 opsat en spændende og ...

Anmeldelse: BLAM!, Europa (Kristján Ingimarsson Company)

Af Ea Melissa Christiansen   Elsker du en tegneserier, actionfilm og skuddrama? Sidder du ...

Anmeldelse: Her og nu, Odense Teater (Skuespiluddannelsen i Odense)

Af Mette Herschend   Efter forestillingen ’Her og nu’ på Værkstedet måtte jeg godt ...

Anmeldelse: Monsieur Ibrahim og Koranens Blomster, Holbæk Teater

Af Christian Skovgaard Hansen Forestillingen Monsieur Ibrahim og Koranens Blomster er baseret på den ...

Anmeldelse: Døden kører Audi, Odense Teater

Af Mette Herschend   Min første tanke er, at en lille scene med kun ...