Anmeldelse: Ganløse Revyen 2024, Ganløse Kro (Ganløse Revyen)

Anmeldelse: Ganløse Revyen 2024, Ganløse Kro (Ganløse Revyen)

Af Christian Skovgaard Hansen

Trods lidt forhindringer på vejen leverer Ganløse Revyen 2024 på den hyggelige Ganløse Kro en underholdende og charmerende krorevy. Tekniske udfordringer udskød premieren, hvilket betød, at Melle Berg fra Amagerrevyen sprang til med kort varsel som ny kvinde på holdet. Dét mærker man heldigvis ikke.

Udover Mille Berg består årets hold af Le Münster-Swendsen, veteranen Michael Hasselflug og det unge friske pust Daniel Lassen. Michel Castenholt har på kort tid fået holdet til at virke homogent, og han har fint iscenesat revyen. Scenografien har samtidig fået et pift af Castenholt sammen med Martin Knudsen.

Mille Berg har taget sin egen ”Sprogøre” med fra årets udgave af Amagerrevyen, og hendes leg med ordene og det danske sprog er lige så løjerlig, pudsig og ikke mindst morsom som der, når hendes sprogforsker farer vild i de mange ordsprog og talemåder. Hendes P-vagt kommer også til kort, når hun overrumples af den klogere parkant, og hun er ikke alt for kløgtig som politibetjenten, der på en og samme tid står fast på reglerne, men som samtidig er en kende naiv. Begge karakterer leveres morsomt, om end numrene, særligt sidstnævnte, Kent Bovins ”Et skud i tågen”, ikke er de allerskarpeste.

Le Münster-Swendsen har sine tekniske udfordringer med MitID i Sune Gylling Æbeløs ”Det går altid galt”. Særligt morsom og lettere øretæveindbydende er hun i Pipi Oharas ”Ud at køre”, hvor hendes morfigur ikke helt tror på sønnikes (Daniel Lassen) nye bil – for den kører jo på el! – så sønnike må lægge ører til mangt og meget.

Mikkel Hasselflugs bager i Martin Ahlehus’ ”Der bor en bager” er en kende udfordret, når den ene allergi efter den anden og det ene specialhensyn efter det andet kommer på bordet. Så er det fa’en heller ikke nemt at være bager i dag. Samtidig er han morsom og skøn som Aldi-pigen, der bliver fortørnet over, at hun slet, slet ikke har fået samme opmærksomhed som Irma-pigen i Jan Svarrer og Søren Anker Madsens velskrevne ”Den glemte pige”. Begge roller underspilles, så pointen og ikke mindst komikken kommer til sin ret. Tilpas empatisk, kort og kærligt synger han også visen om Kenneth, medkrofatteren der døde i efteråret 2023.

Som ny mand på holdet og i en sommerrevy er Daniel Lassen. Ikke alt er perfekt endnu, men han gør en ganske habil figur, selvom solonumrene stadig mangler lidt gennemslagskraft. Han morer os som den jyske protestsanger, hvis repertoire både er lille og lettere håbløst, og frustrationen og opgivenheden lyser ud af ham, når han kommer til kort overfor den nævenyttige telefonkundeservice. Hans parodi på Alex Vanopslagh savner måske den sidste skarphed, men han gør alligevel en god figur i Lonnie Kjers morsomme og skarpsindige ”Et opslagh”.

Hele holdet er aldeles morsomme i Jantzen og Aagaards ”Endnu en hyldest til Ganløse”, hvor Herbert Vangkilde med familie leverer en noget kikset skønkorsang, der dog fornemt hylder Ganløse! Musikaliteten får maksimalt gas i det velsungne afslutningsnummer ”Vi akkumulerer”, som er et potpourri med numre fra tiden omkring Røde mor, Jomfru Ane Band, Rebecca Brüel og Troels Trier.

Tekstniveauet svinger noget, men selv de mindre gode tekster hives hjem af det veloplagte hold, hvis spilleglæde strømmer ud over scenen. Alle tekster leveres til perfektion, også når teksten ikke er helt god.

Josef Aarskov er på stikkerne på hans trommesæt, og han er i år også blevet kapelmester. Sammen med Stuart Goodstein på alskens tangenter står han overordnet fint for musikken, men musikken mangler alligevel et eller andet. Goodsteins mange tangenter gør også, at dele af musikken bliver vel syntetisk, og ikke alle musikalske afrundinger og overgange giver lige meget mening.

Før revyen er det som altid muligt at få den velsmagende revymenu. Opskriften på en god aften er derfor til stede, og man tager fra Ganløse med fyldt mave, og selvom ikke alt fungerer lige godt også med gode grin og eftertænksomhed fra selve revyen.

Ganløse Revyen

Ganløse Kro, Bygaden 30, 3660 Stenløse

Spilleperiode: 16. juni-30. august 2024

Set den 16. juni 2024

Foto: Ganløse Revyen

Lyst til at købe en billet? Læs nærmere her:

Medvirkende: Le Münster-Swendsen, Mille Berg, Michael Hasselflug og Daniel Lassen samt Josef Aaarkov (kapelmester) og Stuart Goodstein (pianist)

Tekst og musik: Martin Knudsen, Michel Castenholt, Josef Aarskov, Lukas Birch, Daniel Lassen, Dan Ejlersen, Per Kurtzhals, Sune Gylling Æbelø, Jantzen & Aagaard, Martin Ahlehus, ’Pippi O’hara’, Mille Berg, Lars Udengaard, Lonnie Kjer & Annette Heick, Jan Erik Elgaard, Thomas Findval Sølvskov, Martine Levinsen, Nis Bank Mikkelsen, J.C. Gebauer, Jan Svarrer & Søren Anker Madsen, Thomas Pakula, Lars Bisgaard & Rasmus Søndergaard, Kent Bovin, Robin Haslund Buch, William Halken, Hans Kragh-Jacobsen, Troels Trier, Rececca Brüel, Claus Flygare og Sanne Brüel m.fl.

Instruktion og scenografi: Michel Castenholt

Scenografi: Martin Knudsen

Koreografi: Elisa Ruusunen

Varighed: Ca. 2 timer og 15 minutter inkl. pause

Følg os på Facebook:
https://www.facebook.com/ungtteaterblod

Følg os på Instagram:

@ungt_teaterblod

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *