Anmeldelse: Bellevue Sommersalon, Bellevue Teatret

Anmeldelse: Bellevue Sommersalon, Bellevue Teatret

Af Christian Skovgaard Hansen

Sommeren går på hæld, og det er med at nyde de varme, lyse sommeraftener, mens vi kan. Til at nyde disse aftenener åbner Bellevue Teatret dørene for Bellevue Sommersalon. Det er aftenener (og enkelte eftermiddage) med prosecco og fish and fish og undervisning på – bogstaveligt talt – teatrets scene.

Showet med prosecco, inden turen går over på den anden side af vejen til stranden. Her optræder Gentofte Gospel Choir sammen med Kristian Holm Joensen som nøgenbadeklubben med både sine glæder og sine problemer. En af medlemmerne har blandt andet været i karambolage med en både, så hun sidder i kørestol. En amerikansk præst og prædikant (i skikkelse af Farshad Kholghi) tilkaldes, og han kurerer – naturligvis! – kvinden. Læg her til et par omgange fællessang, hvor den danske sangskat har fået nye tekster.

Grundlæggende er det en hyggelig og nogenlunde morsom start, men – også her – bliver Farshad Kholghi lidt for anstrengt i sin karikatur. Kholgi er stadig bedst, når han holder sig fra disse karikaturer. Og han bliver heldigvis bedre senere i showet.

Herefter går turen tilbage til teatret, hvor det er tid til en ganske glimrende omgang fish and chips, inden selve showet starter.

Showet består af en pose blandede bolsjer, hvor der både er humor, alvor, noget sødt og noget hot, så der er noget for enhver smag. Tempoet er relativt høj, og nogle steder kunne de have været rart med et lille pusterum mellem numrene.

Selene Muñoz er et af showets store aktiver. Hun forfører os igen fuldstændigt, og rytmerne og sanserne strømmer ud over scenekanten – både sammen med Christian Berg i ”Paper Groove” og alene i ”Borrachera”. Der er både tempo og energi, men også en vis følelse, kærlighed og legesyge i de to numre, og selv et måske lettere sløvt søndagspublikum denne eftermiddag vågner op.

Farshad Kholgi er tilbage som manden, der befinder sig i en midtvejskrise, så han opsøger en terapeut. Vi har set den før i årets Kerteminderevy, og han viser stadig sin vidde som både thaikvinde, nordjysk bonde og en ko, som kan kælve hvert øjeblik, det skal være, i samme nummer, men heller denne gang bliver det rigtigt sjovt. Han gør det dog glimrende som den noget uopmærksomme mand i nummeret ”Hallo”, som en af de tre røvere fra Kardemomme By, med kærlighedskvaler i ”Love me Tinder” og som den mere eller mindre kiksede Leifie i syng med-duoen Lars og Leifie. Det er synd, at det ikke er her, at han udfolder sit talent mere.

Christian Berg sørger både for musikken, og han er også en del af en række af showets numre, hvilket han klarer ganske godt. Særligt som ”Drengen der gerne ville spille trompet” er han fin og afdæmpet og ikke mindst med noget på hjerte. Han er også morsom som Kardemomme By-røveren, som tager livtag med, hvad man egentlig må og kan tillade sig uden, at man krænker andre…

Også Kristian Holm Joensen har noget på hjerte. Han er både morsom og følsom som manden på 48 år, som tager temperaturen på livet, som måske ikke er så let igen. Hvordan er verden af i dag, og hvordan overlever man. Han er også morsom som cykelrytteren fra Lolland-Falster.

Camilla Rommedahl er både nænsom og viljestærk som kvinden, der har svært ved at trænge igennem til sin mand – undtagen digitalt – og i nummeret ”Min mand” har hun også sine kvaler med manden! Hun sætter også fokus på #metoo og kønsdebatten i Katja Holm og Sofie Stougaards tankevækkende nummer om ”en anden tid”.

En række af numrene har generelt nogle fine pointer, så det hele ikke er tomme kalorier. Både nutidens #metoo, livets drømme og livets kvaler generelt, kønsdebatten, jagten på kærligheden og det moderne parforhold får nogle ord med på vejen. Showet sluttes med en fin hyldest til Povl Dissing.

Bellevue Sommersalon er derfor et fint, men lettere ujævnt show, som dog alligevel formår at komme i mål. Der er glimrende prosecco og fish and chips, og selvom showet mest er i den lette ende, har den dog sine øjeblikke, og størstedelen fungerer ganske godt. Nyd showet og gør som Povl Dissong synger: ” Gå nu nat, Og gå nu lige hjem, Mens du stadig er ved dine fulde fem…”

Bellevue Teatret, Strandvejen 451, 2930 Klampenborg

Spilleperiode: 18. august-4. september 2022

Set den 21. august 2022

Fotos: Christina Hauschildt

Lyst til at købe en billet? Læs nærmere her:

Medvirkende: Selene Muñoz, Camille Rommedahl (/Rikke Bilde), Farshad Kholghi, Kristian Holm Joensen og Serge Huercio

Pianist: Christian Berg

Kor: Gentofte Gospel Choir

Instruktion: Frede Gulbrandsen

Salonværtinde: Pia Jette Hansen

Varighed: Ca. 2 timer uden pause

Følg os på Facebook:
https://www.facebook.com/ungtteaterblod

Følg os på Instagram:

@ungt_teaterblod

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *