Anmeldelse: Brevet, Østre Gasværk Teater, Paolo Nani Teater

Af Amalie Sloth de Fine Licht

 

En mand kommer ind på scenen, skriver et brev og går ud igen. Det lyder måske kedeligt, men det er det ikke, når manden er Paolo Nani.

Forestillingen er en enmands-forestilling, uden ord, og scenografien består af en stol og et bord. Det er altså et enkelt set-up, og det er det, der sker på scenen, egentlig også: En mand kommer ind og skriver et brev, men finder efterfølgende ud af, at pennen, som han har brugt til at skrive med, ikke virker. Denne enkle fortælling gentages så: baglæns, uden hænder, beruset, som western osv.

Det, der er interessant, er, som du nok har gættet, ikke fortællingen om manden, der skriver et brev, men det er, hvordan han gør det, og det er her, Paolo Nani kan noget helt specielt.

Med sit fantastiske mimiske talent er Paolo Nani nemlig timingen og præcisionens mester. Derudover fanger han publikum med sit nærvær og exceptionelle overskud; et overskud han viser ved, gentagne gange, at gribe momentet og improvisere ud fra  interaktionen med publikum.

_brevet1_

Forestillingen spilles altså med publikum som medspiller, idet Paolo Nani hele tiden reagerer ud fra publikums reaktioner, og det er i kontakten med publikum, at Paolo Nani er uden sidestykke.

Det længe siden jeg har grint så meget, og så endda sammen med både børn på 7 år og voksne på 60 år. Det er det der skal til, for en forestilling opnår kult-status, og med sine mange år på bagen kan ’Brevet’ kaldes en vaskeægte klassiker.

Desværre spiller ’Brevet’ kun kort på CPH STAGE, men den sættes jævnligt op i både ind- og udland, så du har en chance for at fange den igen på et senere tidspunt. I så fald vil jeg anbefale alle (!) at tage ind og glædes over denne uundværlige perle af en forestilling.

 

Paolo Nani Teater

Østre Gasværk Teater, Nyborggade 17, 2100 København Ø  

Spilleperiode: 1.-5. juni 2017

Set den: 4. juni 1017

Foto: Paolo Nani Teater

Læs nærmere her:

http://www.paolonani.com/brevet

 

Følg os på Facebook:
https://www.facebook.com/ungtteaterblod

Følg os på Instagram:

@ungt_teaterblod

Tags:

  • Show Comments (0)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Ads

You May Also Like

Ungt Teaterblod

Anmeldelse: 7 RUNER, Next Zone

Af Amalie Sloth de Fine Licht   8 dygtige dansere kæmper en krig, men ...

Anmeldelse: Hår på den, Teater Grob

Af Stine Hermann Larsen, gæsteanmelder   ”Jeg ligner noget nyt hver dag, for hver ...

Anmeldelse: Dødsdansen, Baltoppen (Teater2 og NørregadeTeatret)

Af Daniel Lassen Teater2 og NørregadeTeatret præsenterer et af de største værker indenfor ægteskabsdrama ...

Anmeldelse: Spotify og Radio Luxembourg, Aalborg Teater

Af Christian Skovgaard Hansen Ifølge Den Store Danske er ”musik, oprindelig en fællesbetegnelse for ...

Anmeldelse, Status, Husets Teater

Af Amalie Sloth de Fine Licht   Erlend Loes roman ’Status’ er kommet ind ...