Anmeldelse: Ganløse Revyen 2019, Ganløse Kro (Ganløse Revyen)

Af Daniel Lassen

Ganløse kro slår dørene op til Ganløse revyen 2019 med Liselotte Krogager i spidsen som instruktør og skuespiller. Med sig på scenen har hun debutanten i Ganløse, Kim Hammelsvang, og gengangeren, Martin Knudsen, fra sidste år. De musikalske løjer står kapelmester Christian Berg og musiker Josef Aarskov for.

Inden revyen går i gang, står den på en superlækker 3-retters kromenu. Så stemningen kunne næsten ikke være bedre, da revyen endelig kom i gang. Revyen byder i år på en gammeldags og traditionel, men hyggelig krorevy, hvor de gammeldags viser lever i bedste velgående. Desværre bliver revyen for forudsigelig, og den har for få numre, der får lattermusklerne i gang.

Kim Hammelsvang, eller skulle man sige Ghita Nørby, er total forrygende i rollen som hele Danmarks Ghita. Han rammer hende spot on både i betoning, stemme og kropssprog. Denne gang går hendes sure opstød ud over en uskyldig kasseassistent. Ligeledes er det ustyrlig morsomt, når Kim laver en parodi på ”90 års fødselsdagen”, som denne gang er lavet over Brexit i dette geniale og gennemtænkte nummer af Jantzen og Aagaards Nummeret bliver spillet ligesom ”90 års fødselsdagen, hvor Kim Spiller alle rollerne, og bliver mere og mere fuld, fordi han skal skåle med Theresa May. Et dejligt musikalsk nummer om de nye lyskryds i Ganløse bliver det også til i første akt. Glædeligt med et lokalt snit, hvor vi, der kommer andre steder fra, stadig forstår det.

Andet akt byder på de bedste numre, hvoraf alle er skrevet af Rasmus Krogsgaard. Først leverer han nummeret ”Pianisten mener”, hvor kapelmester Christian Berg får lov til at synge, at han altså også har en mening, selvom han bare sidder bag klaveret. Et skønt nummer, som Christian virkelig får op at swinge! Liselotte tager bestemt også kegler som en utrolig kedelig Britta Nielsen, også i et Rasmus Krogsgaard nummer, der dog er lidt for langt. Gøg og Gokke får vi sandelig også på slap linje. De synger om den nye film, der er lavet om dem. Et nummer, der både er sjovt tænkt og godt spillet.

Martin Knudsen står rent tekstmæssigt ringest, hvilket er synd og skam, da han ellers er en fremragende sanger og performer. Kun i nummeret ”Ytringspligt” kommer han en smule til sin ret. Nummeret handler om vores måde at skrive til hinanden på inde på de sociale medier. Det bliver aldrig et helt farligt nummer, men det er et godt emne at sætte fokus på.    

Revyen har desværre ikke det store satiriske bid langt hen af vejen, og den bliver meget forudsigelig i opbygningen. Ingen numre går ind og overrasker som sådan, og der mangler noget for at vise, at revyen virkelig vil noget mere end bare at hygge. Det musikalske i revygenren er fantastisk, men at der er sang i 17 ud af 26 numre er lige i overkanten. Man kunne med fordel have sat et par tale-numre ind i stedet for. Hele holdet i revyen er drønmusikalske, og det lyder godt i alle sangnumrene, men man savner de store grinenumre, der gør, at vi går derfra med latterkramper.

Liselotte Krogager har bestemt styr på, hvad stampublikummet gerne vil have, og det skal man absolut også lytte til. Desværre bliver revyen en anelse for gammeldags til min smag. Tempo og nytænkning mangler desværre i årets Ganløse Revy 2019. Så hvis du er til mere klassisk traditionelle revy, så vil Ganløse Revyen garanteret være et besøg værd.   

Ganløse Revyen 2019  

Ganløse kro, Bygaden 30, 3660 Stenløse

Spilleperiode: 16. juni-30. august 2019   

Set den 16. juni 2019

Fotos: Niels-Steen Andersen  

Lyst til at købe en billet? Læs nærmere her:

Medvirkende: Liselotte Krogager, Martin Knudsen og Kim Hammelsvang 

Instruktør: Liselotte Krogager

Konsulent, idemager og inspirator: Jan Hertz

Koreograf: Elise Ruusunen   

Kapelmester: Christian Berg

Musiker: Josef Aarskov

Scenograf: Team Thompson     

Forestillingsleder: Lukas Birch

Tekst og musik af: Peter Oliver Hansen, Christian Berg, Lukas Birch, Kenneth Sichlau, Søren Anker Madsen, Bjarne Lisby, Rasmus Søndergaard, Kasper Le Fevre, Sune Krintel, Palle Nielsen, Farshad Kholghi, Ulla Jessen, Mickey Pless, Jantzen/Aagaard, Casper Sloth, Sune Gylling Æbelø, Kander og Ebb, Søren Rasted og Claus Norreen, Rasmus Krogsgaard, Mogens Sørensen, Peterson Berger, Thomas Pakula og Bo Frie

Varighed: Ca. 2 time og 10 minutter inkl. pause

Følg os på Facebook:
https://www.facebook.com/ungtteaterblod

Følg os på Instagram:

@ungt_teaterblod

  • Show Comments (0)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Ads

You May Also Like

Anmeldelse: Heksemutter, Frilandsmuseet

Af Sofie Lystrøm og Sidsel Stoustrup   Med ’Heksemutter’ bliver vi trukket ud af ...

Anmeldelse: Anslag mod hendes liv, Odense Teater (Den Danske Scenekunstskole – Skuespiluddannelsen Odense)

Af Emilie Elisabeth Bundgaard Tredje årgang på Den Danske Scenekunstskole – Skuespiluddannelsen Odense, spiller ...

Anmeldelse: Clara, Bådteatret (AGJ Theatre)

Af Mia Søndergaard   Forestillingen ’Clara’ er for dem, der vil forsøge sig med ...

Anmeldelse: Seebach, Fredericia Teater

Af Emilie Elisabeth Bundgaard   De fleste har en holdning eller noget de associerer ...

Re-anmeldelse: Erasmus Montanus, Aarhus Teater

Af Trine Kinch NB! Denne anmeldelse er en anmeldelse af Århus-repremieren (re-anmeldelse). Vores anmeldelse ...

Anmeldelse: Bellevue Badehotel, Bellevue Teatret

Af Christian Skovgaard Hansen   Chok-nyt! Bellevue Teatret skal omdannes til et badehotel! Tja, ...