Anmeldelse: Intrio Show 2022, H9 (Intrio)

De tre stærke, modne kvinder i trioen Intrio, Ann Farholt, Michelle Djarling og Lone Selmer, er klar med et nyt show på H9 på Halmtorvet. Deres sange rammer os både i hjerte og hjerne, og genkendeligheden går lige i lattermusklerne. Deres persongalleri taler til os.

Alle tre kvinder har fine sangstemmer, selvom Ann Farholt tager flest stik hjem denne aften med en stor sangmæssig spændvidde, som også indbefatter at ”spille” på sav, og hendes rå, jazzede stemme. Lone Selmer sørger for en glimrende one-man musikalsk opbakning, hvilket hun morsomt får påtalt i ”Der er ikke et band uden mig”. De er tre tilpas skøre kvinder med hver deres – gode! – særheder.

Numrene, som for en stor dels vedkommende er skrevet af Michelle Djarling, rammer hele livets forhold. De fleste, både unge og gamle, vil kunne nikke genkendende til emnerne, som alle leveres med overskud og et glimt i øjet. Alt imens kan vi – desværre – kun ærgre os over, at ”ærligheden” i dag er blevet avantgarde – det burde jo være det normale! Hun digter også glimrende på en række kendte melodier, så man måske nok kan genkende originalen, men den har fået et absolut nyt tilsnit!

Problemerne med Tinder er ikke anderledes, om man er ung eller gammel. Vi kender formentlig også alle drømmene og udlængslen – men jeg tvivler dog på, at alle nødvendigvis vil opleve dem i en campingsvogn (og jo, det ER med ”s”!). Vi møder mange mennesker gennem livet, og de forskellige mennesketyper, som man måske, måske-ikke har mødt fremstilles både humoristisk, men også med dybde. Ganske humoristisk synger Ann Farholt om de mennesker, som hun mener at genkende blandt publikum i ”Du er jo slet ikke dig-visen” – og der bliver ikke lagt fingre imellem i de sandheder, som fortælles. Og husk, at meget kan overleves med chokolade og rødvin (som ikke behøves at være pinot noir…).

Mere stille og livsklog er ”Så står man der-visen”, som kløgtigt viser os gennem livets cyklus fra, at man selv er barn, over barndommens leg og ungdommens usikkerhed til voksenlivet, hvor man nu selv har fået barn, hvorefter cyklussen kan gentage sig. Nutiden og dagens politiske billede og #metoo får også et par velfortjente stikpiller.

Vi får også en hyldest til både Højskolesangbogen, Shu-bi-dua og Elvis Presley i form af et par medleys, som leveres med overskud og elegance, hvor der leges med de forskellige numre, som flettes fornemt sammen. Så tilgiver man, at de måske nok er lidt til den lange side.

Intet er helligt, og det er befriende, at de tør kalde en spade for en spade! Ord kan sige meget – og de kan misforstås. Men i den korrekte sammenhæng kan de til gengæld også sige meget godt. Og heldigvis for det. Her er ingen vred, forurettet eller belærende feministisk vinkel. Tak for det. Tonen er derimod varm, reel, kærlig og ikke mindst tilpas drillelystent til, at vi i stedet får en morsom og festlig aften.

Årets Intrio Show er både hylende morsomt, sarkastisk og gennemmusikalsk. De tre vildt forskellige kvinder forenes i trioen, og deres (selv)ironiske indfald kommer langt ud over scenekanten. Timingen, indholdet og musikken sidder lige i skabet, og man går fra H9 med et smil på læben. Komikertrioen kan finde sit publikum i alle aldre, også hos den yngre generation.

Showet spillede desværre kun få dage i København, men man kan håbe, at det får en tilbagekomst, så endnu flere kan opleve de tre fantastiske kvinder.

Intrio
H9, Halmtorvet 9a, 1700 København V

Spilleperiode: 10.-11. oktober 2022

Set den 10. oktober 2022

Medvirkende: Ann Farholt, Michelle Djarling og Lone Selmer (Intrio)

Manuskript: Michelle Djarling og Ann Farholt

Tekster: Michelle Djarling

Melodier af: Egil Harder, Ann Farholt, Lone Selmer, Vaya Con Dios, C. Carson Parks, Burt Bacharach, Regin Fuhlendorf, Shu-Bi-Dua, Bill, Giant, Bernie Baum, Florence Kaye/Doc Pomus, Mort Shuman, Ernewto De Curtis/Otis Blackwell, Louiguy, Fran Loesser, Juan Tizol, Duke Ellington og Kai Normann Andersen,

Højskole Medley: Jeppe Aakjær, Alfred Tofft/Mads Hansen/Kim Larsen, Mogens Mogensen/Kim Larsen/Alberte Winding, Aske Bentzon/Steffen Brandt/Halfdan Rasmussen, Rober Normann/Harald Bergstedt, Carl Nielsen/Birger Sjøberg, Finn Roar/Kim Larsen, Leif Sylvester Petersen/Harald Bergstedt, Carl Nielsen/Bengt Ahlfors/Jens Rosendal, Per Warming/Benny Andersen/Adam Oehlenschläger og H. E. Krøyer

Varighed: Ca. 2 timer inkl. pause