Anmeldelse: Wallmans 2019: Carnival, Cirkusbygningen (Wallmans)

Af Julie Vad B. Madsen og Christian Skovgaard Hansen

Wallmans er igen i år tilbage i Cirkusbygningen med deres dinnershow, hvor vi få en forrygende opvisning af sang, dans og akrobatik, mens vi samtidig får serveret en lækker 4 retters-menu. Og i år er det som om, at hele showet har fået et nøk opad i standard!

Vi bydes velkommen af den højrystede og rapkæftede Peggy – i Abigail Collins’ skikkelse. Hun er på en og samme tid både sjov, provokerende, frygtelig og tåkrummende. Hun forsøger med en masse jokes og spydige kommentar mod Brexit og Trump, men det virker nogen gange som om, kun halvdelen af salen når at fange dem, før hun er videre til næste rappe kommentar, så latteren når aldrig hele vejen rundt.

Både de store sangnumre og medleys, de mere stille sange og artisteriet fungerer rigtig godt. Hele showet sparkes i gang af et gennemført The Greatest Showman-medley, som sætter stemningen for resten af aftenen. De får allerede her vist deres imponerende vokaler, gennem koreograferede dansenumre, tryllekunstnere og glitrende kostumer. Man er helt blæst bagover. Igennem resten af showet får vi alt fra Eurythmics til Queen – og det hele fungerer perfekt. Uanset hvilken genre, castet kaster sig over, lykkes de spot on med vokaler og dans. Der tages flere scener i brug, samt sang blandt publikum, men uanset hvor castet bevæger sig hen, er det velkoreograferet og velsunget.

Det er umuligt at fremhæve nogle af sangerne, som gjorde det bedre end andre. Elin, Frederik, Jean Michel, Julia, Louise og William var alle seks utroligt talentfulde, både når de fremviste vokaler, og når de fremviste andre talenter på instrumenter. Både Johann Gustav Skov-Hansen på klaver og Svante Öhberg på guitar på scenen og musikholdet bagved til de store medleynumre gør det også bragende godt, og de er alle gennemmusikalske, så man bare lader sig betage, når de går i gang.

I år er der et større fokus end hidtil på det regnbuefarvede flag. Flere af dansenumrene var mænd med mænd, og mens sangerne sang kærlighedssange gående rundt blandt publikum, var det piger, der sang til piger. De formår at holde en rigtig fin balance, så det hverken er eneste fokus eller for lille et fokus.

I år er der blevet plads til to artistnumre. Den sydafrikanske tryllekunstner Daniel Rosenfeldt begejstrer og imponerer med korttricks. De to akrobater Shannon Maguire og Philippe Renaud giver det helt store svingnummer fra de ved første øjekast meget faste lygtepæle placeret på scenerne på balkonen. Dette nummer må være vores favorit på hele aftenen. Musikken er smuk, og det viser sig hurtigt, at lygtepælene ikke er så faste endda, så de to akrobater kan svinger både sammen og hver for sig fra side til side og op og ned, så publikum nærmest mister pusten! Samtidig er de en perfekt afslutning på et smukt nummer om at fange stjernerne.

Danserne får også lavet en smuk kærlighedshistorie i en kæmpe hulahopring i nummeret ”When we were young.” Helt så elegant er Peggy dog ikke med hulahopringene…

Og intet dinnershow uden mad! Årets menu består af blomkålssuppe til forret, italiensk antipasti til mellemret, en – i år – perfekt stegt oksemørbrad og en velsmagende sauce til hovedret, inden det hele sluttes af med en god og kraftig chokolademousse med panne cotta og knas på toppen. Eneste anke var, at der var for lidt sauce… Det er også muligt at få både fisk, fjerkræ eller en vegetarisk menu i stedet.

Samlet er Wallmans 2019: Carnival en helstøbt aften, hvor underholdningen er i top og rummer en fantastisk mængde ”wow”-øjeblikke, stemningen i Cirkusbygningen er fantastisk, og maden er velsmagende. Det er som om, at det hele i år har fået en tand ekstra, og det hele er fornemt afstemt.

Det ér samlet en smådyr aften, men taget underholdningsværdien i betragtning, og med tanke på, at man både får en lækker 4 retters-menu og underholdning i topklasse, er det slet ikke så urimeligt endda – og en aften på Wallmans er en særlig aften!

Men du kan finde billetter helt ned til 499 kr. i billigste priskategori om torsdagen (højere pris torsdag og fredag), men vi vil anbefale dig at gå en priskategori eller to op for at få den bedste oplevelse. Wallmans har dog også ungdomsbilletter: Gæster til og med 25 år får 40 % rabat på billetter i alle kategorier.

Wallmans

Cirkusbygningen, Jernbanegade 8, 1608 København V

Spilleperiode: 23. august-31. oktober 2019 + 1. november-21. december 2019 (jul)

Set den 18. september 2019 (gallapremiere)

Fotos: John Resborn

Lyst til at købe en billet? Læs nærmere her:

Medvirkende:

Musikere: Johann Gustav Skov-Hansen, Daniel Rosenfeldt og Svante Öhberg

Sangere: Elin Tossavainen, Julia Ingvarsson, Louise Desirée Bottelet, Fredrik Edkrantz

Jean Michel Helgason og William Stridfeldt

Dansere: Julia Svensson, Liza Johanne Stokseth, Christofer Lindström, Oliver Gramenius og Timmy Dieter Bergström

Cirkusartister: Abigail Collins, Shannon Maguire, Daniel Rosenfeldt og Philippe Renaud

Instruktør og produktionsdesign: Johan Espeland

Assisterende instruktør og vocal coach: Albin Fredy Ljungqvist

Musikalsk instruktør: Figge Von Wachenfeldt

Koreografer: Kim Nielsen, Therese Carlsson, Andrea Ulvenstål, Lydia Gelang, Daniel Koivunen, Abigail Collins, Shannon Maguire, Philippe Renaud og Johan Espeland

Kostumedesign: Karen Christoffersen

Lysdesign: Mikael Kratt

Lyddesign: Magnus Högkvist

Film og animation: Peter Andrén Produktion

Vokalarrangør: Figge Von Wachenfeldt, Claes Grufman-Björnlund og Dan Bornemark

Scenografi: Ljus & Dekor I Halmstad AB

Varighed: Ca. 5,5 timer inkl. velkomst, show og middag

Følg os på Facebook:
https://www.facebook.com/ungtteaterblod

Følg os på Instagram:

@ungt_teaterblod

  • Show Comments (0)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Ads

You May Also Like

Anmeldelse: Pladderhumorister: De frelste synger videre, Café Liva

Af Anne Sophie Thingsted   Pladderhumorister: De frelste synger videre er en blanding af ...

Anmeldelse: Rytteriet – live i Tivoli

Af Daniel Lassen Lad mig slå fast med det samme at Rytteriet – live ...

Anmeldelse: Spillemand på en tagryg, Det Ny Teater

Af Emil Møller Christensen Traditioner er vigtige. Det slår stykkets hovedperson Tevye, i Tommy ...

Anmeldelse: Lizzie, Fredericia Teater

Af Mette Herschend   Fredericia Teater genopsætter rockmusicalen “LIZZIE”, men denne gang i den ...